De behandeling en de dagen ervoor

Een week voor de behandeling ben ik begonnen met slikken van Silodyx, een middel dat de urinewegen en prostaat ontspant waardoor ik na de ingreep gemakkelijker zou moeten kunnen plassen. Twee dagen later bleek bij het klaarkomen dat ik last heb van retrograde ejaculatie, ofwel het grootste deel van het zaad schiet bij klaarkomen de blaas is. Ik wist dat dit zou kunnen gebeuren. Het is wel een vreemde gewaarwording. Bij het orgasme, dat vrijwel hetzelfde aanvoelt, voel je echt dat het zaad de verkeerde kant opgaat. Maar goed, het scheelt schoonmaakwerk.

De vrijdag voordat de implantatie plaats zou vinden zijn we in Rotterdam naar een gay-sexshop gegaan. Ik wilde een niet te dikke en zachte dildo uitzoeken, zodat ik die kon gebruiken. Ik mocht immers niet geneukt worden de eerste vier maanden. En aangezien er irritatie van de anus en het rectum kan ontstaan een grote fles glijmiddel op waterbasis. Op siliconenbasis lijkt me niet zo fijn als er eventueel wondjes zitten. Het was leuk maar ook emotioneel.

Zaterdagavond hebben we de dildo ingewijd, afscheid van de onbezorgde seks met als gevolg een huilbui. Gelukkig heb ik Marc.

Natuurlijk is het spannend wat er gaat gebeuren, maar ik ben er ook aan toe.

De nacht vooraf heb ik best goed geslapen en we zijn naar het AVL gegaan. Na de intake met controle of ik echt wel nuchter ben begon het wachten. De oh zo sexy ziekenhuisonderbroek aangedaan en de jas met open achterkant en dan wachten. Om 12:00 naar de voorbereiding, infuus erin en nog of wat plezier gemaakt met dames en toen naar de OK. Lekker geslapen en bijgekomen met honger, het was inmiddels bijna 24 na de laatste maaltijd. Uiteindelijk naar de afdeling, waar Marc weer was, en me volgegoten met heel veel water. De reden, pas na twee keer plassen mocht ik naar huis. Het plassen was uiteraard de eerste keer een klein beetje en het plassen was enigszins pijnlijk doordat er een katheter geplaatst was tijdens de ingreep. Tegen halfzes mocht in naar huis, nadat ik nog wat uitleg gekregen had met als belangrijkste boodschap de eerste tien dagen niet klaarkomen omdat de zaadjes nog niet goed vastzitten. En een condoom gebruiken als ik klaarkom in een ander, er zou immers een zaadje mee kunnen komen met het sperma. Dat zou niet gezond zijn voor de ander. Met de auto ruim 100 km naar huis was toch wel enigszins pijnlijk.

Gepubliceerd door Jan&Marc

We zijn twee mannen, homo’s, waarvan Jan prostaatkanker heeft.

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag